2014. július 22., kedd

10 tipp a töredezett hajvégek ellen

Mivel már írtam egy posztot a zsíros hajról, így arra gondoltam, hogy akkor miért ne írjak más hajproblémáról? A töredezett hajt választottam, mivel szerintem elég sokan küzdenek vele, többek között én is.

Leginkább olyan "ellenszereket" kerestem a töredezés elkerülésére, melyet otthon is tudtok alkalmazni pár alapanyagból. Azonban nem mindegyik tipp erről szól: öt hajpakolást, vagy egyéb csodamódszert soroltam fel alul, valamint öt olyan dolgot, amit érdemes elkerülni, ha nem akarod, hogy még töredezettebbé váljon a hajad.



1. Élesztős hajpakolás. Már nagyon régóta használják az élesztőt hajra és arca is egyaránt, hiszen kiemelkedően magas a B-vitamin tartalma. Nem kell mást tenned, mint egy egész kocka élesztőt összekeverned egy tojássárgájával, majd egy kis vizet  is hozzákeverned, hogy hígabb legyen. Ezt kened  majd rá az egész hajadra, ezután egy törölközőt, vagy pedig egy zuhanysapkát helyezel a fejedre. 20 perc elteltével leöblíted az egészet. Ha a hajad nagyon problémás, akkor a vizet hagyd el az élesztős keverékből, s a sűrűbb masszát vidd fel a nagyon töredezett részekre, így sokkal jobb hatást érhetsz el vele.

2. Mézes-joghurtos hajpakolás. Egy joghurtos pohár felét keverd össze egy evőkanál citromlével, valamint három evőkanál mézzel. Mivel a joghurt enyhén savas kémhatású, így lezárja az ún. kutikulákat, melyek a száraz érzetet kölcsönzik a hajnak. Továbbá, a méz hidratál, a citromlé pedig fényesíti a hajat, ahogy azt már egy előző posztomban megemlítettem. A kapott krémet vidd fel jó vastagon a hajvégekre, majd tekerj a hajadra alufóliát, vagy zuhanysapka is jöhet. Fél óra múlva távolítsd el a pakolást.

3. Kakaós hajpakolás. Ismét egy kis joghurtot keverj össze némi jóminőségű kakaóporral (tehát ne Nesquik-kel és társaival), s az ebből elkészült pakolást hajmosás után vidd fel a hajvégekre 5-10 percig. A joghurt tulajdonságairól már írtam; a kakaó azon kívűl, hogy fényt kölcsönöz a hajnak, a regenerálódást is beindítja, erősíti a szálakat. 

4. Mézes-tojásos pakolás. Állítólag Erzsébet királyné is ezt a pakolást alkalmazta frizurája rendben tartására. Hogy elhiszitek-e, az rajtatok áll, viszont a pakolás tényleg nagyon hasznos, ha a hajvégeid hajlamosak a töredezésre, kiszáradásra. Két tojásnak a sárgájára van hozzá szükséged, ami felversz, majd ehhez jön egy kis méz, valamint olaj. Szerintem az olívaolaj erre a legmegfelelőbb, de ha nincs otthon, napraforgóolaj is megteszi. Az egész hajra vidd fel az olajos keveréket, akár a fejbőrre is. Pár percig hagyd fent, majd mosd meg a hajadat, ahogy a hétköznapokban szoktad. Ha hetente használod, csodákat fog művelni a hajaddal.

5. Sok víz. Bármennyire is fura így elsőre, a víz mindig segít. Nem hiába mondják, hogy egy nap 2-3 liter a megfelelő vízmennyiség egy személynek. Nekem például nagyon nehéz ezt betartanom, de higgyétek el, érdemes, hiszen felsorolhatatlan sok dolgon segít az elegendő víz, és persze a hajunk is közte van.

6. Egy alapos hajvágás mindig segít. Én nem könnyen szabadulok meg a hosszú tincseimtől, de valamit valamiért. Ha a hajad nagyon problémás, akkor mindenképpen a fodrásznál kezd el a "javítgatást". Egy öt centi a töredezett részből máris csodákat tehet, hidd el! Sokan nem járnak sajnos rendszeresen fodrászhoz (én sem, haha), mert a hajukat szeretnék növeszteni, és nincs szívük centiktől megszabadulni. Azonban az egészséges hajért cserébe 2-3 havonta mindenképpen meg kell látogatni a fodrászt, hogy a haj újra és újra képes legyen felfrissülni. 

7. Kerüld a hőt! Sajnos manapság már nagyon nehéz elhagyni az olyan tárgyakat, mint például a hajszárító, a hajvasaló vagy a hajsütővas, pedig ezek a legártalmasabbak a haj számára. Nyilván nem mindenkinek olyan könnyű megszabadulni tőlük bizonyos okok miatt, de ha lehet, akkor csökkentsük le a használatuk számát.

8. Ne fésüld a vizes hajad! Nagyon fontos, hogy hajmosás során, ha nem használtál balzsamot, akkor ne kezdd el a hajadat nyúzni a kefével, se utána, hogy kijöttél a tusolóból/fürdőkádból. Hihetetlenül töri a hajvégeket, így előbb hagyd megszáradni a loboncodat.

9. Törölközővel ne törölj hajat! Én is sokáig csináltam, hogy miután hajat mostam, szárítás előtt törölközővel áttöröltem a hajamat, hogy ezzel is megszabaduljanak a tincseim a felesleges víztől. Ezt a módszert azonban jobb elkerülni, mert ez a haj töredezéséhez vezet egy idő után. A legjobb, ha csak tapogatva kipréselitek a hajatokból a vizet, hiszen így nem törnek el a hajvégek.

10. A hajfestést kerüld! A legtöbb festett hajú lány/nő is tisztában van azzal, hogy mennyire nem tesz jót a hajának. Ha eleve töredezett a hajad, és gondolkozol azon, hogy befesd-e, akkor gondolod át, hogy szeretnéd-e, hogy még inkább problémássá váljanak a hajvégeid, hiszen a festék nagy mértékben roncsolja a hajszálakat. Nyilván akinek festve van a haja, már nem tudja ezt elkerülni, de ha neked még természetes a hajszíned, ne próbálkozz a festéssel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése