2014. július 19., szombat

Alapozó, BB és CC krémek, valamint a púder

Egy hosszabb posztot terveztem mára, mely az alapozóról, a BB, illetve a CC krémekről szól leginkább, de a púdert is megemlítem a végén. Ezzel próbálok segíteni nektek, hogy a jövőben jobban odafigyeljetek a termékekre, hogy miket tartalmaznak, stb. Minden szempont fontos a vásárlás során, bár régen ezzel én sem voltam sajnos tisztában. Besétáltam a drogériába, lekaptam egy kettes árnyalatú jobb minőségű alapozót, és már rohantam is a kasszához. Na, ez hiba.



Mi a különbség az alapozó, a BB, illetve a CC krémek között? Elsőként pár fogalmat nem árt tisztázni, mielőtt belekezdünk. Sokáig én sem hallottam a BB krémről, nemhogy a CC krémről, így ha esetleg nem tudjátok pontosan, hogy mi a különbség köztük, akkor az első pontot semmi képpen se hagyjátok ki.
Míg az alapozó egy elég erőteljes fedést ad, ezzel eltüntetve a legtöbb bőrhibát, addig a BB és a CC krém lényegében egy hidratálókrém, amit pigmentáltak. Az alapozó a bőrhibák elfedésére tökéletes, ám a BB és a CC krém erre nem alkalmas - gyenge a fedésük, csak a bőr színét egyenlítik ki, hogy ne maradjanak sehol piros foltok, stb. Plusz, mint ahogy az előbb írtam is, hidratáló hatásuk is van, nem tőmítik el a pórusokat, így egész nap lélegezhet a bőr. Nyáron is bátran használjátok, mert nem folyik le, hiszen a bőrötök a nap folyamán szépen lassan magába szívja a krémet.
A BB és a CC krémek között pedig egy leheletnyi csak a különbség: a CC krémekben több a pigment anyag, így valamennyivel erősebb fedést biztosítanak, mint a BB krémek, de ezenkívül semmilyen pluszt nem tartalmaznak.

A jó árnyalat kiválasztása. Nagyon fontos, hogy teszteljétek le a kezeteken, hogy a kinézett termék hogyan mutat ki a bőrötökön. A legjobb, ha máris az arcotokra kenitek, azonban általában rajtam is smink van, ha vásárolni megyek, és nem akarom összemaszatolni az arcomat. A kézfejemet használom helyette, ami tudom, nem a legjobb megoldás, de nem túlságosan mutatnék jól foltosan. Egymás mellé szoktam kenni a termékeket, így tudom őket egymáshoz is viszonyítani, majd azt választom, ami a legjobban beleolvad a bőröm színébe. Azt azért még hozzátenném, hogy nagyon azzal sem vagytok előre, ha az arcotokon próbáljátok ki a színt, mert erős a világítás a drogériákban, főleg sminktermékeknél, és nagyon el tudja torzítani a valódi színeket, így emiatt is csúnyán mellé lehet nyúlni.
Arra is nagyon figyeljetek, hogy egy színhez több árnyalat is tartozik. Például nekem 20-as alapozó szokott kelleni. Általában ezek között "nude" vagy "beige" árnyalatokat jelez a címke, de egyszer véletlen vettem egy "golden" árnyalatút. Mondanom sem kell, a bőröm tiszta sárga volt utána. Tehát nem elég az, hogy találtál egy neked tetsző mondjuk 20-as alapozót, az árnyalatot is érdemes megnézni, mielőtt kipróbálnád, mert ha nem sárgás arcod van, akkor esélytelen, hogy a "golden" passzoljon a bőröd színéhez.

Olajos vs. száraz bőr. A tizenévesek korosztályában túlnyomó többségben lehetnek az olajos bőrűek, de felnőttek között már elég gyakori a kiszáradt bőr. Az alapozók ezek kisegítésére is alkalmasak. Az olajos bőr hajlamos arra, hogy kifényesedjen, így azoknak a matt alapozókat találták ki. Erre is nagyon oda kell figyelni, mert ha véletlen olajos alapú alapozót vesztek, és azt kenitek az egyébként is olajos, pattanásos bőrre, akkor csak még jobban fokozza a fényességét és a tapintása sem lesz valami kellemes.  Ha pedig a bőrünk hajlamos a kiszáradásra, akkor egy olajos alapozóra kell beruháznunk, de erre inkább a BB vagy a CC krémeket ajánlom, mert az alapozóval ellentétben ezek hidratálják is a bőrt. 
Általában ha olajmentes egy alapozó, illetve valamelyik színezett krém, azt feltüntetik a csomagoláson, viszont azt vettem észre, ha tartalmaz, akkor azt nem írják rá. Tehát úgy lehettek biztosak a dolgotokban, ha látjátok, hogy nincsen benne. Egyébként meg ne vegyétek meg, mert már én is jártam rosszul.

Fényvédőt is tartalmazhatnak. Főleg a BB és a CC krémek tartalmaznak fényvédőt, általában 20-30 faktorosat, de például van egy alapozóm, ami szintén véd a napfénytől. Erre is érdemes odafigyelni, ha a fent említett krémeket vásároljátok, mert mindig jól jöhet, ha nincs kitéve a bőrünk a UV-sugarak káros hatásának. 

A púder szerepe, valamint amikre érdemes figyelmet fordítani. Egy púder kiválasztása is okozhat ugyanannyi fejtörést, mint egy alapozóé, illetve a krémeké. Ez azért van, mert a púdert is pigmentálják, így itt sem mindegy, hogy milyen árnyalatot választotok. Mivel szinte lehetetlen az alapozóhoz igazítani a színét, így azt mondom, hogy ha egy sötétebb és a világosabb között vacilláltok, akkor a világosabbat válasszátok. Nincs olyan erős színe, főleg, ha keveset visztek fel a bőrötökre belőle. 
A másik megoldás az átlátszó púder, ami mattításra és fixálásra nagyon alkalmas. Itt nem kell azon töprengened, hogy megfelelő-e a színe, mert teljesen átlátszó.


Remélem, hogy ezzel a kisebb összefoglalóval tudtam segíteni. Szívesen olvasnám, hogy nektek mik váltak be, mik azok a termékek a fent említettek közül, melyekre esküsztök. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése