2014. július 18., péntek

10 tipp a zsíros haj ellen

Sajnos én abban a problémában szenvedek, hogy nagyon hamar zsírosodik a hajam. Pár hónapja nagyon kritikus a helyzet, azóta olvasgatok különféle praktikákról. A hajam néha már javuló tendenciát mutat, de elég változó.

Eleinte próbáltam arra fogni az egészet, hogy rossz termékeket használok, meg hogy a koromnak tudható be. Valószínűleg mindkettő közrejátszik, de muszáj volt pár dolgon változtatnom, hogy tovább megőrizzem a hajam frissességét.



1. Moss hajat ritkábban! Tudom, suliidőben nehéz betartani, viszont most a szünetben nyilván vannak olyan napok, amikor csak otthon ülsz, és pihengetsz. Ha nem mész sehova, szerintem felesleges ezzel terhelni a hajat. Három vagy akár négy nap után ajánlatos megmosni, ha otthon vagy, és mondjuk csak a boltba szaladsz el.

2. Megfelelő sampont válassz! Ha könnyen zsírosodik a hajad, akkor mindenképpen erre a problémára kifejlesztett samponokat vegyél. Nekünk például van itthon száraz hajra, amit tele van olajakkal. Én sokáig azzal mostam hajat, mert annyira nem figyeltem erre. Az is fontos, hogy mindenképpen átlátszó legyen a sampon, ne pedig fehér és krémes állagú. Én egy zöld Elseve sampont használok, ami direkt zsíros hajra találtak ki. Nekem bevált.

3. Kevesebb balzsamozás! Valószínűleg a többségnek evidens lehet, hogy a balzsam nem igazán jó a könnyen zsírosodó hajra, főleg ha a fejtetőre is kerül belőle. Nos, nekem nem volt az, senki sem mondta meg, hogyan is kell helyesen hajat mosni. Most már, hogy tudom, hogy elég ártalmas a hajam számára, így vagy egyáltalán nem használok, és hajmosás előtt fésülöm meg a hajam (ami egyébként a végeredményen is meglátszik: sokkal puhább lesz a hajam), vagy pedig csak a hajvégekre teszek egy keveset.

4. Ne használj túl meleg vizet hajmosáskor! Langyos vízzel nedvesítsd majd öblídsd le a hajad mosáskor, mivel a meleg vagy a forró víz növeli a faggyútermelést, ezáltal sokkal hamarabb zsírosodik a hajad.

5. Ha teheted, kerüld a hajszárítót, a hajvasalót és a hajsütővasat! Mint a melegvíznél, itt is az a probléma áll fent, hogy serkenti a faggyútermelődést. Persze manapság már szinte elengedhetetlen ezek nélkül élni, mert tudom, hogy sok embernek tényleg elég furán fest a fizurája, ha ezeket nem alkalmazza. Én is ezek közé tartozok. Vannak elől ilyen rövidebb szálak, amiket én csak "babahajnak" emlegetek. Ha azokkal nem kezdek semmit, akkor mindenfelé szétálnak, és konkértan úgy nézek ki, mint egy bolond. És ezeket beszárítani is lehetetlen, olyan kicsik, így mindenképpen hajvasalót kell használnom. Ha elengedhetetlenek ezek a tárgyak a mindennapjaidbóll, akkor nagyon fontos, hogy hővédő sprayt szerezz be hozzájuk. Még a hajszárítóhoz is!

6. Fésüld ritkábban a hajad! Naponta 3-4-szer tökéletesen elég megfésülni a hajat, többször nem érdemes, mert a termelődött faggyút a fésű fogacskái szépen szétosztlatják az egész hajon, és még könnyebben zsírosodik be tőle. A fésűdet sem árt tisztán tartani: szedegesd ki belőle a hajszálakat, majd egy kis langyos vízzel és szappannal most meg a fejét.

7. Próbálj minél kevesebbet a hajadhoz érni! Nekem például nagy problémám az, hogy ha ideges vagyok, akkor mindig beletúrok a hajamba, vagy rendezgetem. Erről elég nehéz leszokni, de érdemes, mivel a kezünk is elég zsíros, így egy egyszerű mozdulattal is plusz faggyút juttatunk a hajunkra.

8. Mosd ki sűrűbben az ágyneműdet! Nekem ezt is nehéz betartani, mert iszonyatosan lusta vagyok lehúzni az ágyneműmet, úgyhogy nagyon kell noszogatni. De elég fontos dolog ez is, mert alvás közben is mindenféle dolog kerül a párnára, ami szintén csak szennyeződéseket vihet a fejbőrre, ha egyre csak gyűlik.

9. Kerüld a zsíros, olajos ételeket! A táplálkozás is nagyban hozzájárul például a bőrünk kinézetéhez, de a hajjal sincs másképp. Egy idő után a faggyú termelés fokozódik, ha zsíros, olajos kajákat rendszeresen fogyasztassz. Ilyenkor jó átgondolni, összeszedegetni, hogy miket is eszel meg naponta. Ha sok közöttük a zsíros étel, akkor érdemes visszavenni belőlük, vagy teljesen eltüntetni az étrendedből.

10. Irány a fodrász! Egy alapos vágás, esetleg ritkítás csodákat tehet a hajaddal. A töredezett hajvégektől érdemes megszabadulni, sokkal frisebb, könnyedebb lesz tőle a loboncod. Nekem hihetlenül el vannak töredezve a hajszálaim a sok vasalástól, így egy tíz centit biztosan fogok belőle vágatni, csak jócskán rá kell készülnöm, mert mint láthatjátok a fenti képen, hosszú hajam van, és nincs szívem tőle megválni. De tudom, hogy csak jót tehetek vele a hajamnak és magamnak is egyaránt.

Remélem, hogy tudtam segíteni, és néhány tanácsot hasznosnak véltetek, s esetleg meg is fogadjátok őket. Ha esetleg még tudok olyan dolgot, amit zsíros haj esetén kerülni kell, akkor nyugodtan írjátok meg kommentben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése