2014. október 27., hétfő

Szépülj velem az őszi szünetben - I. nap: Arcpakolás pattanások ellen



Azt vettem észre magamon, hogy ősszel elég sok pattanás jelenik meg az arcomon, és a bőröm is sokkal zsírosabbá válik, ami fura, mert sokaktól hallom, hogy nekik a hideg inkább szárítja a bőrüket. Nos, a fagyos-teles időjárásban nekem sem viselkedik máshogy a bőröm, de az átmeneti időszakban eléggé pattanásos leszek. 

Ha nektek is hasonló problémáitok vannak, akkor ez a bejegyzés segíthet, hiszen olyan "ellenszer" után kutattam, ami hidratálja a bőrt, nem szárad ki olyan könnyen a hidegben, de tisztító hatása van is van egyben.

Egy mézes-almás arcpakolást találtam, ami nagyon megtetszett, és ki is próbáltam. Az elkészítése nagyon egyszerű: hámozz meg egy egész almát, szeleteld fel, majd dobd bele a turmixgépbe. Ezután jöhet két evőkanál méz, egy nagyon kevéske víz, és ezeket jól keverd el a turmixszal. Ezután a pakolást vidd fel az arcodra, és hagyd fent 10-20 percig, majd mosd le jó alaposan.


Mint tudjuk, a méz kiválóan hidratálja a bőrt, így ez az alapanyag ezért került bele a keverékbe, illetve a baktériumokkal is elbánik. Az alma pedig rengeteg vitamint tartalmaz, valamint glikolsavat is, ami segíti a sejtek megújulását, és a pattanásokat is leszárítja. 

Szerintem az nagyon fontos, hogy minél természetesebb alapanyagokból készítsétek el az arcpakolást, de nem csak ezt, hanem bármelyiket, amit majd a blogon láttok, vagy bárhol máshol, hiszen nagyon nem mindegy, hogy mit teszel az arcodra. Én is bio mézet és almát választottam ehhez, mivel szerintem ez fontos. Lehet, hogy valaki nem hisz ezekben, de én nem szívesen kennék magamra és pár száz forintos mézet, amiben igazán azt sem tudom, hogy hány százalékban van igazi méz. Egyébként az Alnatura márkát nagyon ajánlom, DM-ben egy csomó terméküket meg lehet vásárolni.

Nekem egy egész alma nagyon sok volt, szerintem egy fél is bőven elég az arcra, kivéve persze ha csajos estén szeretnétek valami arcpakolást készíteni, mert akkor az egy alma megfelelő mennyiségű.

Miután felkentem az arcomra, pár perc után összehúzta a bőrömet, így éreztem, hogy dolgozik is ez a kis szerecske. Az illata egyébként nem valami jó, legalábbis nekem nem jött be, de nem is kibírhatatlan. De a szép bőrért meg éri minimálisan szenvedni, nem? :)

Az nagyon fontos, hogy arcpakolások után használjunk valamilyen arckrémet, ami táplálja a bőrt, mert a kis "keverékeink" hajlamosak kiszárítani minimálisan a bőrt, ami a pattanásoknak nem kedvez, így hamarabb elmúlhatnak.

Ha még gyorsabban szeretnétek megszabadulni a pattanásoktól, akkor még tudok szolgálni pár tippel: sok helyen hallottam már, hogy estére fogkrémet kell kenni a kényes területekre, és leszárítja a pattanást. Az fontos, hogy szemcsék is legyen benne, mint egy bőrradírban. Én tegnap este próbáltam ki először, és tényleg nagyon szuperül leszárítja őket. Természetesen nem tűnik el az egész pattanás, de sokat javít az állapotán.

Másik alternatíva a teafaolaj, amit nem biztos, hogy találtok otthon, de bioboltokban vagy drogériákban is be lehet szerezni. Arra azonban vigyázni kell, hogy ne a legolcsóbbat szerezzétek be, mert az nem biztos, hogy hatásos lesz, inkább áldozzatok rá több pénzt. Nagyon sok jót hallottam már róla, én is nagyon ki szeretném próbálni, biztosan lesz róla bejegyzés a közeljövőben.

Tojássárgájával is lehet küzdeni a pattanások ellen. Egyszerűen csak üss fel egy tojást, a fehérjét öntsd ki belőle, a sárgáját pedig tedd egy kis tálba, ahol kicsit keverd el. Ezután mehet az arcra 10-20 percre.

Hasznosnak találtad ezeket a tippeket? Te is kipróbálnád? Írd meg!

4 megjegyzés:

  1. Jól hangzik ez a pakolás :) A bőröd "zsírosodása" lehet azért van, mert neked is kiszárad de így reagál, hogy megvédje.
    Kicsit kaotikus amit írtam, de remélem érted mire gondolok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem, persze, és lehet. :D Örülök, hogy tetszik a pakolás. :)

      Törlés
  2. Nekem alapból száraz a bőröm és nem problémás,viszont amióta felköltöztem Budapestre hihetetlen mértékben pattanásosodom. A rendszeres arctisztítás sem segít,amikor hazajövök a tiszta levegőre akkor jobb a helyzet,de amint visszamegyek máris kijön 1-2 pattanás.

    Fogkrém: ezt a trükköt én is alkalmaztam már sos esetén,viszont nekem például nem mindegy hogy melyik márkájút használom. Attól amiben van kék színezőanyag,valamiért csak rosszabb lesz a helyzet.

    Teafaolaj: 3 hete próbáltam ki először, sokan mondták hogy csodaszer-én ezt a szót ugyan nem használnám rá de tényleg hatásos! A szaga olyan gyógynövényes,sokan utálják,szerintem elviselhető,főleg mivel tényleg segít a pattanásokon.

    Az élesztős-tejes pakolást tudom még ajánlani,nagyon szárít és tényleg jó, valamint a sima kamillatea is csodákat tehet.

    Örülök amúgy hogy van kommentelési lehetőség,nagyon régóta látogatlak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértem, hogy a szennyezett levegő miatt kijöttek a pattanásaid, én el sem tudnám képzelni, hogy mi lenne velem, ha odaköltöznék, mert most szerencsére jó levegőn vagyok. :)

      A fogkrémes módszert én is csak egy fogkrémmel próbáltam, és az én fogkrémem kék, úgyhogy fura, mert nekem bevált. :D Egyébként a Blend-a-med All In One fogkrémét használom, mert ebben jó nagy szemcsék vannak, és nekem a legtöbb pattanáson működött.

      A teafaolajat én még nem használtam, azért sem írtam róla hosszasan, de nagyon szeretném kipróbálni, mert sok jót hallottam róla, bár mindig kételkedtem benne, hogy jó lehet-e. :D

      A tippjeidet és a kedves szavaidat pedig köszönöm! :)

      Törlés