2014. október 28., kedd

Szépülj velem az őszi szünetben - II. rész: hajhullás ellen



A hideg idő beköszöntével a legtöbb embernek hullani kezd a haja, ami teljesen természetes, nem kell tőle megijedni (na jó, én is meg szoktam egy kicsit). De a lényeg az, hogy teljesen természetes folyamat, de mégis vissza lehet egy kissé fogni egy-két hajpakolással, ami megerősíti a hajszálakat. Úgyhogy nézzük, nekem mi vált be, és mit ajánlok nektek!

Sokat keresgéltem a neten, és a tudásomat is próbáltam belevinni a hajpakolásba, így megszületett egy jó kis "szer", ami erősíti a hajat és regenerálja. Próbáltam olyan alapanyagokat választani, amit otthon is megtalálhattok, mert én személy szerint azt nagyon utálom, amikor találok egy tök jó arc- vagy hajpakolást, de nehezen beszerezhető dolgok kellenek hozzá.

Mint az arcpakolásnál, itt is kihangsúlyozom, hogy próbáljatok minél természetesebb hozzávalókkal dolgozni, hiszen nem mindegy, hogy mi kerül a hajatokra. Na de nézzük a hozzávalókat:
  • 1 evőkanál méz
  • 2 evőkanál joghurt
  • 1 evőkanál olíva olaj
  • 1 tojás
  • fél citrom vagy egy evőkanál citromlé
A méz regenerálja a hajat, mint ahogy a bőrt hidratálja, így magában a hajvégekre is érdemes alkalmazni. A joghurt a kutikulákat zárja le a hajban, ami például a melegtől kinyílik, ezért is érdemes és ajánlott langyos vízzel hajat mosni, hogy zárva maradjanak, és ne zsírosodjon hamar a loboncunk. Az olíva olajtól nem kell pánikba esni akkor sem, ha zsírosodó a hajad. Egyrészt egy egy evőkanál nem nagy mennyiség, másrészt a zsíros hajat is regenerálni kell, és úgyis ki kell mosni ezt a pakolást a hajból. A tojás minden hajtípusra kiváló, de főleg zsíros hajra ajánlják. Nagy plusz, hogy hihetetlenül simává és könnyen fésülhetővé teszi a hajadat, így hasonló a hatása, mint egy balzsamnak. Végül a citrom természetes ragyogást ad a hajnak.

A fent látott összetevőket keverd össze egy tálba, majd oszlasd szét egyenletesen a hajon. Mivel egy hajerősítő pakolásról van szó, így egészen a hajtőig vidd fel, hiszen ott tudja leginkább kifejteni a hatását. 

Ezután csavard fel a hajad, tedd egy zuhanysapkába, és 20-25 percig hagyd, hogy kifejtse a hatását, utána irány zuhanyzó, és jó alaposan mosd ki. Én azt javaslom, hogy akinek száraz haja van, annak nem feltétlenül kell hozzá sampont használnia, de mivel nekem könnyen zsírosodik, én nem hagytam ki. Viszont a balzsam felesleges ez alkalommal.

Arra ügyelj, hogy ne forró vízzel öblítsd le a hajadat, akkor sem, ha azzal szoktad, ugyanis a tojásból kicsapódhat a fehérje, és utána eltarthat egy ideig, míg kiszedegeted a tojásdarabkákat a tincseid közül.

Azért nincsen több kép, mert szépen megcsináltam a pakolást, de fényképezni elfelejtettem közben, de remélem, hogy ez az egy fotó is megfelel, hiszen nem nehéz elkészíteni. De lassan kezdem úgy érezni magam, mintha valami főzős műsorban lennék. :D

Egyébként a héten valamelyik nap egy haul bejegyzéssel is jövök, mert rendeltem pár sminkes cuccot Ebayről. Egy szájfény és egy rúzs már meg is érkezett, ezekről már csináltam swachot is, amit be is teszek egy kis ízelítőnek. Nagyon várom már, hogy minden megjöjjön, és megmutathassam nektek, mert nagyon szuper kis termékek (igen, így is tudom, hogy még nem tartom őket a kezemben :D).


Hogy tetszett a bejegyzés? Kipróbálnátok ezt a hajpakolást? Írjátok meg!

2 megjegyzés: